Andrzej Pacak

Andrzej Pacak

Mieszka i pracuje w Londynie. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Złotnictwem zajmuje się od 1970 roku. Członek Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych od 1998 r. Autor wystaw indywidualnych i uczestnik wielu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Wraz z żoną Małgorzatą Ołdakowską-Pacak prowadzi Magan Gallery w Londynie. Współorganizator cyklu wystaw „Moim zdaniem”.

 

Eryk Popkiewicz

Eryk Popkiewicz

Urodzony 12.03.1981 r. w Gdańsku, mieszka i pracuje w Toruniu. Działalność złotniczą podjął w 2004 r. Zajmuje się w projektowaniem i wykonywaniem biżuterii artystycznej i form przestrzennych w bursztynie i srebrze. Poza tworzeniem współczesnej biżuterii z bursztynu i srebra zajmuje się rekonstrukcjami i stylizacjami narzędzi i ozdób z warsztatów bursztynniczych z czasów średniowiecza i pradziejów (archeologia eksperymentalna). Prowadzi również pokazy i warsztaty obróbki bursztynu.

Harald Popkiewicz

Harald Popkiewicz

Urodził się 27.01.1944 r. w Lesznie. Zajmuje się projektowaniem i tworzeniem form przestrzennych oraz biżuterii z bursztynu i srebra. Obecnie mieszka w Toruniu i prowadzi pracownię artystyczną. Jego prace znajdują się w zbiorach muzealnych na całym świecie.

 

Jacek Paluchowski

Jacek Paluchowski

Złotnictwem zajmuje się od 1979 roku, uczył się go w pracowni ojca -  Zbigniewa Paluchowskiego. Mieszka i pracuje w Otrębusach. Członek STFZ od 2000 roku. Brał udział w wystawach w kraju i za granicą. Zajmuje się również fotografią. Wśród wykorzystywanych przez niego materiałów dominuje srebro, często o zmatowionej powierzchni, ale projektuje też w innych metalach: złocie, platynie, miedzi i brązie. Łączy je z szlachetnym drewnem, minerałami i bursztynem. Wykonuje także przedmioty użytkowe. W projektach naczyń i sztućców nawiązuje do starożytnych wzorów epoki brązu i żelaza.

Krzysztof Stanisław Piotrowski

Krzysztof Stanisław Piotrowski

Urodzony 08.05.1955 r. w Starachowicach, mieszka i pracuje w Kielcach. Pracownię złotniczą prowadzi od 1984 r. W 1983 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych w Poznaniu. Ma dyplom z grafiki użytkowej i warsztatowej. Od 1992 należy do Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Prezentował swoje prace na wielu wystawach i konkursach złotniczych.

Małgorzata Paruch Piotrowska

Małgorzata Paruch Piotrowska

Urodzona 25.07.1986 r. w Suwałkach. Mieszka i pracuje w Poznaniu.

Małgorzata Podleśna - Zdunek

 Małgorzata Podleśna - Zdunek

Urodzona 12.02.1967 roku w Lublinie. Zarejestrowana w Urzędzie Probierczym od 2004 roku. Absolwentka Podyplomowych Studiów Projektowania Biżuterii na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Od 2006 roku projektuje i wykonuje biżuterię łącząc tradycyjne techniki złotnicze takie jak emalierstwo z nowoczesnym wzornictwem. Uczestniczka konkursów i wystaw w kraju i za granicą. Wraz z Edytą Andrejczyk, Beatą Ciesielską, Ewą Chmielewską-Manaj, Martą Gronowską, Elżbietą Qrkiewicz, Walerią Ługowską, Aleksandrą Rybak i Katarzyną Zięba w 2013 roku stworzyły grupę  DZIEWIĄTKA.

Mariusz Andrzej Pajączkowski

 Mariusz Andrzej Pajączkowski

Urodzony 11.05.1960 r. w Warszawie, związany z Sandomierzem. Od 2010 do 2016 r. prowadził Galerię Otwartą w tym mieście. Wyrobem biżuterii zajął się jeszcze w czasie studiów w 1982 r. Od ponad 20 lat gromadzi dane i zdjęcia z wydarzeń związanych ze współczesną sztuką złotniczą, jest kuratorem wielu wystaw biżuterii i fotografii. W latach 1997-2011 był członkiem Zarządu STFZ, w latach 2011-2013 – członkiem Rady Programowej STFZ. Był założycielem strony internetowej www.stfz.art.pl, którą administrował społecznie przez niemal 12 lat (1998-2009). Był również inicjatorem projektu „Współczesna Sztuka Złotnicza w Teatrze Współczesnym” w latach 2006-2011  (PDF). Prowadzi serwisy informacyjne: www.zlotnictwo.info oraz www.krzemienpasiasty.info. Wytwarzał biżuterię z krzemem, w której w latach 1986-1992 wprowadził charakterystyczną linię szlifu kamienia z zastosowaniem wklęsłej soczewki, łączonej czasami z powierzchnia trawioną. Do prac z węglikiem krzemu w stylu geometryzującym wprowadził agresywne złamania powierzchni poprzez jej rozcięcie i wypełnienie przestrzeni materiałem do tej pory nie wykorzystywanym w biżuterii. Od 1996 r. zaczął tworzyć prace cyklu narracyjnego, a od 2004 r. biżuterię z wykorzystaniem techniki odlewu. Od 2005 r. wprowadził do biżuterii techniki barwienia i zabezpieczenia powierzchni srebra metodą elektroforezy (clearclad) zmodyfikowaną przez Jana Holnickiego-Szulc. Od 2009 r. głównym kamieniem w jego pracowni jest krzemień pasiasty.

Monika Anna Pisarek

Monika Anna Pisarek

Urodzona 31.12.1988 r. w Nakle nad Notecią. Projektantka form użytkowych i przemysłowych, studiowała wzornictwo na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz Uniwersytecie Technologiczno - Przyrodniczym w Bydgoszczy. Realizuje projekty z zakresu biżuterii, małych form użytkowych, mebli, opakowań a także architektury wnętrz.  Jej projekty charakteryzuje forma ściśle wynikająca z funkcji obiektu.

 

Olga Marta Podfilipska-Krysińska

Olga Marta Podfilipska-Krysińska

Urodzona w 1974 roku w Łodzi, mieszka i działa w Łodzi. dr hab. Olga Podfilipska-Krysińska jest Dyrektorem Instytutu Biżuterii Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Twórca autorskiego programu Pracowni Emalii (istnieje od 2004 roku) - 19 maja 2000 roku – zgłoszenie do ewidencji znaku wytwórcy. Kuratorka wielu wystaw min. „Lena. Helena Kowalewicz-Wegner i łódzka szkoła projektowania biżuterii (lata 1959-1979)”.

Ryszarda Paralusz-Krzesimowska

Ryszarda Paralusz-Krzesimowska

Urodzona 05.09.1956 r. w Bolesławcu Śląskim, mieszka i pracuje w Sandomierzu. Biżuterią zajmuje się od 1971 roku. Pracowała w spółdzielni Imago-Artis oraz u Theurezbachera w Wiedniu. Razem z mężem brała udział w licznych ogólnopolskich i zagranicznych wystawach i konkursach biżuterii artystycznej, w której byli wielokrotnie nagradzani. Ich prace charakteryzują tradycyjne metody złotnicze, jak również eksperymentowanie z formą. Od lat 80. w swoich pracach często wykorzystywali krzemień pasiasty.